close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אל תישאבו לעבודה - כל היתרונות שתקבלו מתואר שני

מערכת שורשה ניסן, תשעה25/03/2015

הסיבה העיקרית לפופולאריות של תואר שני לא קשורה רק ללימודים, אלא גם לאפשרויות החדשות הנפתחות באפיק של הקריירה או המקצוע

תגיות:
לימודי תואר שני הופכים להיות סטנדרט מקובל בתחום האקדמיה. גברים ונשים בטווח גילאים רחב מתעניינים כיום לגבי מסלולי MBA במקצועות השונים. הסיבה העיקרית לפופולאריות של תואר שני לא קשורה רק ללימודים, אלא גם לאפשרויות החדשות הנפתחות באפיק של הקריירה או המקצוע. לאחר לימודי תואר שני ניתן להשיג יתרון מול דורשי עבודה במעמד דומה, להתחרות על תפקידים בכירים ולברר אפשרות של פתיחת עסק. לתואר שני יש הרבה יתרונות הממתינים למי שמוכן להמתין עם עבודה במשרה מלאה ולמי שמשכיל לחשוב על הטווח הרחוק.

היתרונות של לימודי תואר שני נובעים בין היתר מהייחודיות של מסלולי MBA. בניגוד ללימודי תואר ראשון המעניקים את היסודות ולכן נוגעים בספקטרום רחב של תחומים, תואר שני כולל מסלולי לימודים ספציפיים יותר. אדם הבוחר בלימודי תואר שני יכול להתמקד בתחום שמעניין אותו ומשרת את צרכיו. אפשרות זו הופכת את הלימודים להרבה יותר נוחים ואישיים. בנוסף, הגישה של המרצים ושל המערכת לתלמידי תואר שני שונה מהגישה בתואר הראשון. תלמידי תואר שני כבר מגיעים עם ניסיון מסוים והם רשאים לבצע שינויים במערכת או בהרכב הלימודים.

לימודים שמחזירים את ההשקעה
מלבד האמור לעיל, אחד היתרונות הגדולים של לימודי MBA בא לידי ביטוי בהיבט הכלכלי. הלימודים מחזירים את ההשקעה והם שווים את הזמן ואת הכסף. התחרות בעולם העסקים והעבודה הופכת להיות צפופה עם כל שנה שעוברת, לכן מעסיקים בוחרים רק עובדים עם ערך מוסף. התואר השני הוא בדיוק הערך אותו מעסיקים מחפשים. השקעה חד פעמית בלימודי תואר שני פותחת אפשרויות קריירה בארץ ובעולם. מעבר לכך, הלימודים מספקים פרספקטיבה מרעננת וחדשה על תחום העיסוק. הם מהווים הזדמנות להיחשף לשינויים ולבצע התאמות בסגנון העבודה הקיים כדי ליישר קו עם מתחרים.

עוד יתרון של לימודי MBA הוא פתיחת דלתות בתוך האקדמיה. גברים ונשים המרגישים שהם לא מנצלים היטב את היכולות שלהם בעולם העבודה יכולים לבחור במסלול לימודי תואר שני, לבחון מחלקות מסוימות ולהמשיך לתואר שלישי ודוקטורט. השתלבות באקדמיה גם מתאימה למי שרוצה להרצות או ללמד. לימודי תואר שני הם תנאי להמשכיות במסלול כזה ואפשר להשתמש בהם כדי לבצע הסבת קריירה.

סביבה ומרצים ברמה גבוהה
לימודי תואר שני מועברים בסביבה אינטימית ובכיתות קטנות. המרצים בתואר השני שומרים על יחס אישי מול הסטודנטים, הם מחזיקים ברקע עשיר ויש להם ניסיון מעשי בתחום ממנו הם מגיעים. אלו יתרונות קטנים שעושים הבדל גדול גם במהלך הלימודים וגם אחריהם.

יתרונות אלו לא רלוונטיים לתואר ראשון, המעניק כאמור רק את היסודות הבסיסיים. בתואר שני הדגש הוא על הסטודנט ומצופה ממנו לגלות מעורבות ולקחת חלק בעדכון ופיתוח של תחום הידע בו הוא בוחר להתמחות.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה